Photobucket

Thursday, December 30, 2010

MEMORI 2010 YANG TERTINGGAL...

Agak lama juga aku tak blogging. Akhir sekali masa bulan puasa. Banyak perkara yang dah berlaku dalam kehidupan aku lately.. and I hope it would the turning point of my life..

Firstly, menjejakkan kaki ke alam persekolahan semula..

Photobucket


dan mengenali rakan-rakan baru dari pelbagai bidang di UUM adalah, seriously.. Out of my expectation. Pernah juga terlintas difikiran aku 'betul ke pilihan aku ni..?' Once keputusan dibuat, banyak yang harus aku tinggalkan buat seketika.. antaranya masa bersama keluarga dan sahabat-sahabat. Alhamdulillah mereka amat memahami situasi.. kalau dulu masa hujung minggu aku habiskan bersama keluar dan sahabat.. tapi sekarang 2 minggu sekali terpaksa menghadiri kuliah pada sabtu dan ahad, 8 pagi hingga 9 malam. Itu belum lagi masa aku membuat assignment, dan mentelaah buku-buku untuk kuiz, mid test dan final.

Photobucket


Secondly, geng Chakchibors (rakan-rakan baruku)...

kehidupan seorang pelajar (lebih selesa dengan gelaran pelajar berbanding siswazah) sangat berbeza. Di sini aku kenal rakan-rakan yang dari background yang berbeza dari aku.. obviously.. sangat-sangat berbeza dari segi ilmu, kerjaya, asal-usul, in fact umur.... tapi mempunyai cita-cita yang sama~ Menggenggam segulung IJAZAH. Here.. kami belajar tentang kerjasama, respek dan persahabatan.. Betullah kata sahabat baik ku ~Fairus "masa belajar ni lah, Farah akan berjumpa dan mengenali kawan-kawan yang rapat, kawan-kawan inilah yang akan menemani Farah sampai berjaya, even selepas habis belajar pun". Thanks Fairus.. I do appreciate your words..

Photobucket


Thirdly, perubahan tempat kerja..

this part is the most saddest part of my life in 2010.. tapi aku percaya.. setiap yang berlaku ada hikmah.. dan Allah dah rancangkan hanya terbaik buat umatnya..

dalam tempoh 6 bulan aku berpindah 3 unit yang berbeza..

and I really miss someone who I called bOss.. he's my friend, my brother, sometimes can be my foe.. haha.. he's the best!!

Photobucket


Forth, Raya tahun ke 2.. tanpa ayah...

we already get use to this.. tapi masih teringat lemang yang ayah bakar adalah lemang yang terbaik di dunia.. kadang-kadang terlintas juga "kalo ayah ada, mesti........"

Fifth, someone who I called BEST FRIENDS..

walaupun terlalu sibuk dengan kerja, kuliah, homework.. balik rumah penat.. tido... makan.. tido.. belajar.. kerja.. tido..

They won't stop encouraging me.. ade je masa-masa aku perlukan..

Photobucket

Finally.. banyak cerita tahun 2010 yang nak dicerita.. tapi aku nak tinggalkan seketika.. fokus pada tahun baru 2011.. Happy New Year!!

No comments:

Post a Comment