Photobucket

Wednesday, January 19, 2011

Eksiden Pertama di Tahun 2011

wajah ceria sehari sebelum WLH masuk bengkel

Orang kata kalau dah macam-macam halangan mesti ada perkara tak baik nak berlaku.. adakah ini hanya mitos???

Beberapa hari ni, kepala aku sarat dengan macam-macam perkara, kelas tuisyen, translation Bank Agreement yang tak siap-siap, 5S bla bla bla bla..

So semalam, aku decide ke rumah Mr and Mrs Haniff, turun je dari rumah masuk jek kereta, kereta aku tak bleh nak start, rupa-rupa lampu kereta terpasang sejak dari petang, nasib baik la kengkawan Madir dan Cousin aku Nizam datang tolong tolak kereta dengan sorang pakcik.

Kancil aku telah berjaya dihidupkan dengan hasil kerja sama hero-hero ni, dengan perasaan yang syukur tak terhingga, setelah dekat sejam aku berkelana.. akhirnya dapat gak ke Klana Jaya.

Seperti kebiasaan, Federal Highway memang akan selalu sesak, lagi 500m nak sampai simpang ke Klana Jaya berhadapan Cycle and Carry, terpampang besar perkataan MERCEDEZ BENZ, dengan penuh rasa hormatnya.. "BOOOM!!!" WLH kesayangan aku ni macam dah lama tak cium bontot kereta, telah mencium bontol Volvo S40!!

Ketaq jugak kaki lutut aku bila nampak dah berasap depan bonet kereta.. Volvo yang badang tuh calar sikit jek.. tapi WLH aku lah.. Senget bibir terus.. esok muncung terus terjuih!!

Tak tau nak salahkan sape.. salah aku kot gi tekan brek dan clutch sekali tu yang bergelongsor macam papan luncur..

Moral of the stOry.. kalau dah banyak hal pelik-pelik!! jangan nak menggatal keluar jugak!! tapi kalau tak keluar pon akan terjadi jugak kan... yang jadi tetapkan terjadi!!

Ni jek kenangan aku ngan ayah yang ku sorong ke hulu ke hilir, bayang kan hidup aku tanpa dia..

pecah cermin mata WLH..

kan dah terjongket bibir.. terjuih terus..


S40 setelah dicabul dek WLH..

1 comment:

  1. Sabar jer farah..dh mmg adat,kalo bwk kete ni..sure ada gk kenangan xcident ni...alhamdullilah ko tak pe2..harap WLH ko akan sihat seperti sediakala utk menabur bakti lg pada ko yg kuat berjalan tu :)

    ReplyDelete